Galinius sparnus teks perdaryti daugeliui komandų © Red Bull Content Pool / Getty Images

Šio sezono eigos FIA žada atlikti papildomus patikrinimus dėl F-1 automobilių sparnų lankstumo. Toks sprendimas buvo priimtas iškart po Ispanijos GP etapo – ten Lewisas  Hamiltonas viešai paskelbė savo įtarimus dėl „Red Bull“ automobilio galinio sparno: brito nuomone, konkurentų RB16 galinis sparnas važiuojant dideliu greičiu lankstosi, tuo mažindamas atakos kampą, o tai duoda „Red Bull“ pilotams maždaug 0,3 sek. pranašumą kiekviename rate.

„Red Bull“ vadovas Chrstianas Horneris, kuriam klausimas dėl lankstau sparno buvo užduotas dar Barselonoje, žurnalistų dėmesį akcentavo į tai, kad jų bolidas yra ne kartą atlikęs įvairiausius federacijos specialistų patikrinimus. O jau šią savaitę komandos konsultantas Helmutas Marko pareiškė, kad jokie papildomi patikrinimai visiškai nejaudina austrų koncerno ekipos.

„Panašūs dalykai „Formulėje-1“ atsitinka reguliariai, ypač kai taisyklės keičiasi ir kažkas pirmas reglamente suranda pilkąsias zonas, - kalbėjo H. Marko. – Mes į visa tai žiūrime labai normaliai. Tais sezonais, kai mes būdavome lyderiais ir vienas po kito iškovodavome pasaulio čempionų titulus, mums teko koreguoti sparnų konstrukcijas net po 2-3 kartus per metus. Apskritai, esu nusiteikęs, kad galimi sparnų patikrinimai naujausiais metodais neatsilieps mūsų kovai dėl titulo – šis aspektas nėra pats svarbiausias“.

Kartu austras nepaneigė, kad jų galinis sparnas šiokį tokį lankstumą turi ir nuspėjo, kad daugumai komandų teks perdirbinėti sparnų konstrukciją dėl galimų FIA patikrinimų. Pavyzdžiui, pirmiausia Marko paminėjo „Alpine“ ir „Alfa Romeo“ komandas.

Be to, „Red Bull“ konsultantas suabejojo vertinimu, jog lankstūs sparnai suteikia nemenką greičio pranašumą. Marko nuomone, Hamiltonas savo skaičiavimuose galėjo remtis „Red Bull“ bolido rezultatais su mažesnio ploto sparnais. Tokį variantą ši komanda naudojo Ispanijoje per penktadienio treniruotes, tačiau galiausiai kvalifikacijoje „Red Bull“ važiavo su didesniais sparnais, kurie duoda kur kas didesnę prispaudžiamąją jėgą.

„Iš pradžių praėjusį savaitgalį mes nebuvome labai greiti tiesiosiose, - aiškino Marko. – Ir pabandėme panaudoti mažesnio ploto sparną. Hamiltonas kažkuriuo momentu atsidūrė šalia mūsų mašinos trasoje ir pastebėjo, kad greičių skirtumas tiesiosiose jau nebuvo toks didelis. Ir jis tada sugalvojo, kad efektą duoda lankstus sparnas, nors iš tikrųjų esmė buvo sparno dydyje. Taigi, jis suklydo“.

Straipsnio įvertinimas: 0 0
    Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
    Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
    Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...

Kitos naujienos